کد قالب کانون اعتماد به نفس در بازیگری

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 375
بازدید دیروز : 1367
بازدید هفته : 1742
بازدید ماه : 16643
بازدید کل : 173551
تعداد مطالب : 2479
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1403

اعتماد به نفس در بازیگری

اعتماد به نفس در بازیگری

اعتماد به نفس یکی از عوامل مهم در بازیگری است. بازیگران با اعتماد به نفس بالا می‌توانند بهترین نسخه خود را در نقش‌های مختلف اجرا کنند و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. در زیر چند نکته برای افزایش اعتماد به نفس در بازیگری آورده شده است:

  1. آموزش و تجربه: به مرور زمان و با افزایش تجربه و آموزش هنری، بازیگران به خود اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند. شرکت در کلاس‌های بازیگری، استعدادهای خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1403

رابطه زبان بدن و فن بیان

رابطه زبان بدن و فن بیان بسیار مهم و اساسی است. زبان بدن به عنوان یکی از عناصر کلان فن بیان، تأثیر بسزایی بر ارتباطات و نحوه انتقال پیام‌های شفاهی دارد. در ادامه به برخی از اهمیت‌ها و رابطه زبان بدن با فن بیان اشاره می‌شود:

  1. تعبیر احساسات و نیازها: زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات و نیازهای خود را بدون کلام انتقال دهید. برای مثال، ایجاد ارتباط چشمی مناسب می‌تواند نشان دهنده اعتماد یا عدم اعتماد به مخاطب باشد.
  2. تأثیر بر درک مخاطبان: زبان بدن می‌تواند تأثیر زیادی بر درک مخاطبان از پیام شما داشته باشد. حرکات بدن، انگیزه‌ها، و ایمنی‌ها می‌توانند به توضیح مفاهیم و احساسات شما کمک کنند.

3. تقویت مهارت‌های گوش دادن: زبان بدن نه تنها در بیان پیامها مؤثر است، بلکه در درک پیام‌های دیگران نیز مهم است. با توجه به زبان بدن مخاطبان، می‌توانید به بهترین شکل به آنها گوش دهید و در تعاملات موثرتری شرکت کنید.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1403

مهارت های مناسب برای تقویت فن بیان

مهارت های مناسب برای تقویت فن بیان
  1. مهارت گوش دادن فعال: گوش دادن به دقت و متمرکز به نظرات و احساسات دیگران اساسی‌ترین مهارت برای بهبود فن بیان است. وقتی به دقت گوش می‌دهید، می‌توانید به نیازها و ترتیبات مخاطبان خود پاسخ دهید و ارتباط موثری برقرار کنید.
  2. توانایی بیان دقیق: توانایی انتقال افکار و اطلاعات به شکل دقیق و منطقی بسیار مهم است. برای تقویت این مهارت، تمرین‌هایی مانند سخنرانی و تدوین مفهوم‌ها به وضوح می‌تواند کمک کند.
  3. زبان بدن: زبان بدن نیز نقش مهمی در فن بیان دارد. اصول حرکات بدن، چهره‌نما، و تماس چشمی به بهبود فن بیان کمک می‌کنند. می‌توانید با تمریناتی مانند آگاهی از حرکات بدن و تمرکز بر تعبیرات چهره‌نما کمک بهبود زبان بدن کنید.

4. توانایی ایجاد ارتباطات موثر: توانایی برقراری ارتباط معنی‌دار و اثرگذار با دیگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. می‌توانید با تمرینات مانند تمرین تعامل با مخاطبان مختلف و تمرین تطابق سبک ارتباطی با مخاطبان، این مهارت را تقویت کنید.
5. توانایی انتخاب واژگان مناسب: انتخاب واژگان مناسب و مؤثر در بیان افکار و احساسات اهمیت دارد. با تمرین در انتخاب کلمات و عبارات مناسب برای هر موقعیت، می‌توانید مهارت بیان خود را بهبود دهید.
6.تمرین تئاتر یا بازیگری: تمرینات تئاتر و بازیگری به بهبود مهارت‌های ارتباطی، تعبیر احساسات، و تمرکز بر زبان بدن کمک می‌کنند. این تمرینات می‌توانند به تقویت فن بیان شما بسیار کمک کنند.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 آذر 1402

https://farhangsazan.com/wp-content/uploads/2023/10/5.jpg

تمرینات بازیگری انفرادی

این مقاله به شما راهنمایی کاملی را برای انجام تمرین های بازیگری انفرادی ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های بازیگری خود را بهبود بخشید.
تمرین های بازیگری انفرادی: گام های اساسی برای بهبود عملکرد هنری

هنر بازیگری یکی از هنرهایی است که نیازمند آموزش، تمرین و پیشرفت مداوم است. تمرین های بازیگری انفرادی نقش مهمی در بهبود و توسعه مهارت های بازیگران دارند. این تمرین ها از جمله روش های موثری برای بهبود عملکرد هنری در صحنه های مختلف و توانایی ارائه نقش های متنوع و عمیق است.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 آذر 1402

 

تکنیک های کادربندی عکاسی

کادر بندی در عکاسی چه اهمیت دارد؟

 

کمپوزیشن و کادربندی در هنرهای گوناگون به معنای قرار گیری مختصات و اجزای مختلف یک اثر است، که هنرمند به‌منظور ایجاد هماهنگی و تناسب بین بخش‌های مختلف اثر، از آن استفاده می‌کند. در هر نوع هنر، از معماری تا موسیقی، از شعر و داستان تا آثار نقاشی و عکاسی، ترکیب‌بندی‌های ویژه‌ای وجود دارد که هنرمند برای اتحاد و هماهنگی در اثر خود از آنها بهره می‌گیرد.

 

عواملی مانند تعادل، تقارن و ریتم از جمله مهمترین عوامل در موضوع کمپوزیشن و کادربندی هستند. این عوامل کلیدی به طور معمول به افزایش ترکیب‌بندی عکس‌ها کمک می‌کنند. در عکاسی هرچند قوانین محدودی وجود ندارد، اما نکاتی وجود دارند که می‌تواند در بهبود کادربندی عکس‌ها تأثیرگذار باشد.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 آذر 1402

روز جهانی تئاتر

انواع سبک های نمایشی در هنر تئاتر:

1. اکسپرسیونیسم (درون آزمایی)

 

اصطلاح اکسپرسیونیسم اولین بار در نقاشی به کار رفت و برای تمایز از سبک امپرسیونیسم بود. دغدغه اکسپرسیونیست ها اغلب بیان تصورات، احساسات و رویاهایشان بود. بعد از جنگ جهانی اول این رویکرد در تئاتر کشور آلمان نیز رواج پیدا کرد. اکسپرسیونیست های آلمانی تلاش می کردند که حالات درونی انسان را نمایش دهند و سعی کردند قراردادهای منطقی و قاعده های متداول و منظم و آداب سخن و رفتار که در نمایش رئالیستی و ناتورالیستی بود را کنار بگذارند.

از این سبک نمایشی برای بیان احساسات و تصورات و رویاها و حالات درونی و ذهنی به صورت متضاد استفاده می شود. مضمون این نوع نمایش، اغلب پرتضاد و تکان دهنده بود و نمایش نامه های اکسپرسیونیست اغلب ذهنی بود و فقط به شخصیت اصلی نمایش عمث روانشناسانه می دادند و از این راه افکار و اندیشه های درونی خود را نشان می دادند. عمر اکسپرسینیسم طولانی نبود ولی تاثیر شگفت انگیزی بر نمایش‌نامه نویسانی مانند شون اکیسی، ساموئل بکت، اوژن یونسکو گذاشت.

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402

زیبایی شناسی صحنة تئاتر

● خطابه نمایشی۱۹ به عنوان یک الگوی روایتی

شیوه روایتی که در پروژه تئاتر ـ پرفرمنس مزرعه مین (در بخش ویژه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس) به کار گرفته شد، شیوه‌ایی در سمت و سوی خطابه و یا گزارش نمایشی لکچر پرفرمنس تجربه می‌گردد که در ادامه آثار قبلی طراح و کارگردان همانند عمده‌آ، اورفه و یا شهرزاد و هفت قصه‌اش در سال‌های اخیر به رو صحنه تئاتر شهر آمد. در اکثر مواقع بازیگران و به عبارتی پرفرمی‌ها مقابل تماشاگران ایستاده و انگار بخشی از دفتر خاطرات خود؛ عناصر نمایشی مینی‌مال به مخاطبان خود بازگو می‌کنند.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402

هنر پرفورمنس

● ‌تئاتر پست مدرن، پست مدرن پرفرمنس

یک هنرمند پست مدرن و یا یک نویسنده پست مدرن در وضعیتی بمانند یک فیلسوف عمل می‌کند، متنی که او می‌نویسد و یا اثر هنری که هنرمند خلق می‌کند، اساساً از قوانین تثبیت‌شدة قدیم تبعیت نمی‌کند و بدین‌خاطر هم نمی‌توان این آثار را با موازین و پیش‌داوری‌های از پیش تعیین‌شده ارزیابی نمود، پیشداوری‌ها و تبیین‌هایی که برای متون و آثار گذشتگان به کار برده شده، بدیهی است به قوانین ارزشمند و نقدنویسی کاملاً نوینی نیازمند است. (…)»

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402

یک بازیگر مرد در حال اجرای پرفورمنس "رقص باربا"

● ‌بازیگری (پرفرمر) در هنر پرفرمنس

در هنر پرفرمنس بازیگر هنرمند به تجلّی شخصیت وجود و حضور خویش بیشتر نزدیک شده و هیچ‌گاه غرق در نقش خاصی نخواهد شد و حامل کاراکتر و فیگور خاصی روی صحنه نخواهد بود، زیرا واقعیت هنر بازیگری، به عبارتی پرفرم با بخشی از هنر خود بودن (واقعی) در روی صحنه که تنها در مقاطع خاص صحنه‌ای ایفاگر نقشی کوچک است؛ نقشی که از طریق بیان و بدن به نمایش گذاشته می‌شود و پرفرمر راوی داستان پرفرمنس است که خود روی صحنه حتی نظاره‌گر هم خواهد شد با نمایش خود را درگیر ساخته، تحلیل می‌کند، خواب می‌بیند، با رویدادها بیگانه شد و در نهایت خود رابطی میان تماشاگر و رخدادهای روی صحنه، با داستان نمایش با عناصر صحنه‌ای دیگر اشیاء و ابژکت‌ها و یا دیگر رسانه‌های صحنه‌ای مولتی مدیا (سیکلوپد، مونیتور، فیلم‌برداری زنده در روی صحنه و…‌) و بازیگر پرفرمنس (پرفرمر) هیچ‌گاه نقشی را به سرانجام نمی‌رساند، زیرا خود را در نقش مستحیل نمی‌گرداند.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1402
 

زیبایی شناسی صحنة تئاتر

تئاتر دفاع مقدس واژه‌ای است که در طی تقریباً دو دهة اخیر در صحنة تئاتر ایران به تدریج ـ انگار ـ به عنوان ژانر تئاتری کاملاً خاص به لحاظ مضمون (تماتیک) ـ و نه هنوز ـ از منظر یک شکل به اثبات رسانیده است و چه بسا در سال گذشته عبارتی در: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس از تاریخ ۲۰-۱۴ شهریورماه در شهر سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1402

پیشگفتار

همواره ذهن ما درکنکاش این اصل هنوزبه اثبات نرسیده یعنی زندگی ومرگ از کودکی تا بزرگ سالی ، چرایی و چگونگی آن بوده است ، انسان ازسنگ و چوب ونقاشی بردیواره غارها،  آغازکرده است وبه سفربه فضا و ساخت موشک های چندتنی ، ماهواره ها و در ابعاد کمتر اینترنت رسیده است.

دانش انسان های روشنفکر، قالب ذهن مارا پتک واربرسرماکوبانده است .ولی باعث نگردیده است که برای پایان دنیا ،ازاین علمبهرهای برده است.  

 

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1402

تاثیرات هنر نمایش بر درون شناسی انسانی

تئاتر شناسی چیست؟

تئاتر شناسی چیست؟ بدبختانه باید اعتراف کنم که برای بسیاری از هنرمندان و حتا دانشگاهیان در ایران و نیز به ویژه بسیاری از دانشجویان و هنرمندان ایرانی در خارج از ایران، هنوز ناهمسانی میان تئاتر شناسی و نقد تئاتر روشن نیست. بیشتر هنرمندان تئاتر، که از مدرسه ها و آکادمی های تئاتر هنر آموخته شده اند، فکر می کنند که دانش تئاتر شناسی عبارت از علمی است که به نقد و ارزیابی اثر هنری در تئاتر می پردازد. از همین رو یا با آن دشمنی می ورزند و یا از آن دوری می کنند. دسته دیگری از هنرمندان تئاتر تصور می کنند تئاتر شناسی تلاش می کند تا تئاتر را از راه نظری و با تکیه بر تئوری های آن آموزش دهد. این دسته نیز یا به کل نظریه را در تئاتر مردود می دانند و یا در مخالفت با آموزش تئوری در تئاتر (که به تصور آنان به تئوری در نمی آید) با تئاتر شناسی نیز مخالفت می ورزند. و در آخر باید به دسته ای از هنرمندان اشاره کنم که در اساس تئاتر شناسی را نقد روزنامه ای و تئاتر شناس را منتقد رونامه نگار می دانند. تئاتر شناسی هیچ کدام از این ها که برشمرده شد نیست، هرچند که بیشتر این حوزه های مطالعاتی را پوشش می دهد.

موضوعات مرتبط: تئاتر
برچسب‌ها: هنرشناسی