کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 632
بازدید دیروز : 946
بازدید هفته : 632
بازدید ماه : 15533
بازدید کل : 172441
تعداد مطالب : 2472
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫داستان زندگی حضرت اسماعیل - تو یاوری نیک برای اجرای فرمان خدا هستی - الگو  ایرانی‬‎

آخرین تقاضای اسماعیل علیه السّلام

آنگاه که ابراهیم مقصود خود را برای اسماعیل بیان کرد. وی در فرمانبرداری از پدر و پذیرش فرمان الهی سر تسلیم فرود آورد و گفت: ای پدر! مأموریت خویش را در مورد من عملی ساز که به خواست خدا مرا از صابران می یابی. و چه زیبا و ستودنی است چنین احسان و ایمانی که تا این حد به قضا و قدر الهی راضی باشد.

اسماعیل تصمیم گرفت داغ مرگ خود را در دل پدر تخفیف دهد و ساده ترین روش انجام وظیفه را به وی نشان دهد، لذا به او گفت: پدر جان! ریسمان محکمی تهیه کن و مرا با آن محکم ببند تا دست و پا نزنم! لباسهای مرا بیرون بیاور تا به خون آغشته نشود و از اجر اخروی من کاسته نگردد و بعلاوه مادرم لباس خون آلود مرا نبیند و غم و اندوهش افزایش نیابد و اشک او بیشتر جاری نشود!

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫حضرت اسماعیل (علیه السلام)‬‎

مهمانی که صاحب خانه بود[3]

امّا ابراهیم علیه السّلام گرچه دور از فرزندش بود ولی ودیعه خود را در سرزمین مکه فراموش نمی کرد و پاره جگر خود را رها نساخت، بلکه گاه وبیگاه به این سرزمین تردد و خانواده و فرزندش را ملاقات می نمود، و از حال آنها جویا می شد. ابراهیم در یکی از سفرهایی که به مکه آمد به منزل اسماعیل درآمد و همسر وی را تنها یافت، سپس از او جویای حال اسماعیل شد.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

 

 اذکار معتبر / حجت الاسلام مسعود عالی-img

داستانی بسیار زیبا از حجت الاسلام وهالو از آقای عالی

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403
 https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/09/152745_1_b.jpg

حجت الاسلام مسعود عالی : داستان فریاد رس

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

 

حجت الاسلام مسعود عالی : داستان سلام چوپان

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

آشنایی با هنر لنگ بافی

لنگ بافی یکی از صنایع دستی شهر شوشتر در استان خوزستان است. منسوجی نرم که با ابعاد 160×100 سانتی متر از نخ پنبه ای تولید می شود و در آن رنگ های قرمز،سرمه ای، زرد و سفید بکار می رود. نقش آن راه راه بوده و تنها منطقه تولید آن شوشتر می باشد.

در گذشته، این هنر- صنعت اهمیت زیادی داشت. لنگ هایی که در شوشتر و در کارگاه های شخصی تولید می شد، در مناطق همجوار و شهرهای دورتر نیز مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین کشورهای عربی هم مرز خوزستان را نباید از نظر دور داشت.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

هویت هر کشوری را می توان در لا به لای فرهنگ و تاریخ آن تمدن کهن یافت، و این هویت بخشی از یک داستان باستانی از ارتباطات هنر و تمدن انسان های آن منطقه را بیان می کند.ایران با دارا بودن تمدنی فاخر و بسیار عمیق، یکی از پایه گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی در میان تمام کشورهای دنیا محسوب می گردد.این جلوه از تمدن ایران را می توان در هنر به جا مانده از نیاکان ایرانیان در آثار تاریخی همچون مقبره ها، مساجد، کاخ ها و بسیاری دیگر از این دسته از آثار یافت، اما در این آثار تاریخی آثار هنری نقش اصلی را عهده دار می باشند.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

دسته بندی هنرهای صنایع دستی:

صنایع دستی

 

در صنایع دستی با توجه به تفاوت های مختلف در ابعاد و نوع این هنرهای دستی از منظر سازمان ثبت جهانی، در ردیف های مختلف قرار میگیرند که به عبارت زیر می باشند.

  1.  ساخت سایر فرآورده‌های دستی
  2. ساخت زینت‌آلات
  3.  ساخت سایر فرآورده‌های دستی
  4. ساخت اشیا مستظرفه و هنری
  5.  مینا کاری
  6. معرق کاری
  7. خاتم سازی
  8. ساخت محصولات فلزی و آلیاژها
  9. حصیربافی

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی، سال ۱۳۹۷

بسیاری از کسانی که در زندگی مشکل دارند علتش این است که هنوز قدرت و حکیم بودن خداوند را باور نکرده اند و یا اینکه مدیریت خداوند را متوجه نمی شوند. بعضی ها هم اصلاً قبول ندارند که خدایی وجود دارد. به طور کلی کسانی که خدا را قبول دارند سه دسته هستند.
۱. یک دسته از انسانها، خدایی را قبول دارند که فقط خلق کرده است. و قائل به تکلیف و دستورات از جانب خداوند نیستند. فرهنگ سکولار که در جامعه غرب وجود دارد ناشی از همین نگاه است. که دین را از شئونات زندگی مثل اقتصاد، سیاست، ورزش و اجتماع جدا کرده اند. که این کفر محسوب می شود.
۲. دسته دوم از انسانها، کسانی هستند که خداوند را قبول دارند و قائل به این هستند که شفا، رزق، روزی، مرگ و زندگی دست خداوند است و قائل به تکلیف و انجام دستورات خداوند هستند. اما در یک جاهای به خصوصی مدیریت خداوند را زیر سوال می برند و مدیریت خداوند را ظالمانه می دانند. بندگی کردن خدا قائل به شرط و شروط نیست. انسان باید در برابر همه احکام خداوند تسلیم باشد. مغز و اصل دینداری این است که انسان در مقابل حکم و دستور خداوند راضی باشد. و به مقام رضا رسیده باشد. علامت مومن این است که در برابر مقدرات الهی راضی باشد.
۳. دسته سوم از انسانها، کسانی هستند که قائل به این هستند که خداوند چه در عالم تکوین و چه در عالم تشریع همه کاره است. و نسبت به مدیریت خدا خاشع و خاضع هستند.
۵ صفت در دعای جوشن کبیر برای خداوند آمده است که اگر انسانی این ۵ صفت را قبول و باور داشته باشد، زندگیش متحول می شود که آنها عبارتند از: ۱. قبول داشته باشد که خداوند دانای مطلق است. ۲. خداوند دارای مطلق است. ۳. خداوند توانای مطلق است. ۴. خداوند جواد و بخشنده بی نهایت است. ۵. خداوند مهربان و رحیم بی نهایت است و نسبت به کسی کینه ندارد.
چه بسیار زمانی که اگر خداوند نیاز انسانی را بر طرف نمی کند به جهت این است که آن بنده را دوست دارد. همه حوادث عالم را خداوند به وجود می آورد و رقم می زند و این حوادث، شانسی و اتفاقی نیست. خداوند بلا و کیفر شیعیان را در همین دنیا قرار داده است تا در آخرت دیگر سختی نبینند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

یکی از مطالبی که در معارف به آن اشاره شده است مسئله ی عهدی است که مؤمنین با خداوند متعال بسته اند به نام عهد ولایت. خداوند متعال در عالمی به نام عالم عهد یا عالم میثاق از بندگانش، دو عهد گرفته است. یک عهد بندگی و دیگری عهد ولایت. افرادی که این عهد را با خداوند بستند در این عالم، شیعه به دنیا می آیند. از اولیاء خدا، از معصومین و امامان نیز عهد گرفته شده است. بنابراین انسان شیعه باید به آن عهد و پیمان خود پایبند باشد.
اگر سرمایه های وجودی انسان در مسیر ولی خدا که همان اطاعت و بندگی خداوند می باشد مصرف شود، باعث رشد و پیشرفت و برکت در زندگی انسان می شود و اگر در مسیر و اطاعت بندگی خدا و در مسیر ولی خدا نباشد قطعاً این سرمایه ها در مسیر شیطان خرج می شود.
در آیت الکرسی، خداوند دو نوع جبهه در عالم را به انسان نشان می دهد. جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خدا است و جبهه دوم سرپرست و مدیرش شیاطین و کفار هستند. در این عالم انسان آزاد وجود ندارد و جبهه ی شیطان است.
سرمایه انسان وقتی دست ولی خدا افتاد، آن سرمایه رشد و برکت پیدا می کند. در سوره توبه خداوند به پیامبر می فرماید: از اموال مردم صدقه ای بگیر برای اینکه پاکشان کننی و رشدشان دهی. اگر انسانی در مسیر معصوم و جبهه معصوم قرار نگیرد هیچ رشدی نخواهد داشت. هیچ آلودگی از آن پاک نخواهد شد و هیچ عمل خیری باعث رشد او نمی شود.
در این عالم، موجود کوچک برای رشد باید خود را به موجود بالاتر بسپارد، موجود بالاتر، انسان کامل یعنی ولی خدا و معصوم است. قرآن خواندن، نماز خواندن، روزه گرفتن و این گونه اعمال حکم بذر را دارند، اگر در محیط و زمین مساعد کشت شود باعث رشد خواهد شد. در محیط ولایت، عمل انسان رشد پیدا می کند.
در زمان هر یک از امامان معصوم ما، اگر مردم آن دوران وفای به عهد می کردند، فرج اهل بیت رخ می داد. در زمان امیرالمؤمنین ، زمان امام مجتبی ،زمان امام حسین وفای به عهد نکردند. امام زمان (ع) زمانی ظهور می کنند که یارانش و اصحابش وفای عهد به کنند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی، سال ۱۳۹۷

یکی از مطالبی که در معارف به آن اشاره شده است مسئله عهدی است که مومنین با خداوند متعال بسته اند به نام عهد ولایت. خداوند متعال در عالمی به نام عهد یا میثاق از بندگانش، دو عهد گرفته است. یک عهد بندگی و دیگری عهد ولایت. افرادی که این عهد را با خداوند بستند در این عالم، شیعه به دنیا آمدند. از اولیاء خدا، از معصومین و امامان نیز عهد گرفته شده است. بنابراین انسان شیعه باید به آن عهد و پیمان خود پایبند باشد.
اگر سرمایه های وجودی انسان در مسیر ولی خدا که همان اطاعت و بندگی خداوند می باشد مصرف شود، باعث رشد و پیشرفت و برکت در زندگی انسان می شود و اگر در مسیر و اطاعت بندگی خدا و در مسیر ولی خدا نباشد قطعا این سرمایه ها در مسیر شیطان خرج می شود.
در آیه الکرسی، خداوند دو نوع جبهه در عالم را به انسان نشان می دهد. جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خدا است و جبهه دوم سرپرست و مدیرش شیاطین و کفار هستند. در این عالم انسان آزاد وجود ندارد، یا در جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خداست و یا در جبهه دوم، جبهه شیطان است.
سرمایه انسان وقتی دست ولی خدا افتاد، آن سرمایه رشد و برکت پیدا می کند. در سوره توبه خداوند به پیامبر می فرماید از اموال مردم صدقه ای بگیر برای اینکه پاکشان بکنی و رشدشان بدهی. اگر انسانی در مسیر معصوم و جبهه معصوم قرار نگیرد هیچ رشدی نخواهد داشت. هیچ آلودگی از آن پاک نخواهد شد و هیچ عمل خیری باعث رشد او نمی شود.
در این عالم، موجود کوچک برای رشد باید خود را به موجود بالاتر بسپارد، در این عالم موجود بالاتر، انسان کامل یعنی ولی خدا و معصوم است. قرآن خواندن، نماز خواندن، روزه گرفتن و این گونه اعمال حکم بذر را دارند، اگر در محیط و زمین مساعد کشت شود باعث رشد خواهد شد. در محیط ولایت، عمل انسان رشد پیدا می کند.
دلیل رشد انسان در زمان ظهور حضرت ولی عصر این است که افراد، خودشان را به آن حضرت می سپارند و همه سرمایه های وجودی خودشان را در اختیار امام قرار می دهند و در آن زمان است که همه کمالات امام زمان در وجود آنها می تابد.
در زمان هر یک از امامان معصوم ما، اگر مردم آن دوران وفای به عهد می کردند، فرج اهل بیت رخ می داد. در زمان امیرالمومنین وفای به عهد نکردند. زمان امام مجتبی وفای به عهد نکردند. زمان امام حسین وفای به عهد نکردند. امام زمان (ع) زمانی ظهور می کنند که یارانش و اصحابش وفای عهد به کنند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1403

وسايل طراحي:

 

١. ابزار طراحي: به طور كلي با هر وسيله اي كه بتوان بر سطحي اثر گذارد مي توان طراحي كرد، اما وسيله يا ابزار طراحي مناسب بايد به گونه اي باشد كه طراح بتواند با آن به سرعت خط بكشد يا سطحي را بپوشاند.

ابزارهاي معمولي طراحي مداد، زغال، آب مركب . قلم مو، قلم فلزي، گچ پاستل و … هستند.

 

 

موضوعات مرتبط: طراحی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس شهادت امام محمد باقر(ع)

مکارم اخلاقی

امام باقر علیه السلام با برخورد نیکوی خود توانسته بود حتی مخالفان را مجذوب خویش سازد. مردی شامی که از مخالفان حضرت بود، ولی با ایشان رفت و آمد داشت، علت رفت و آمد خود را اخلاق خوب و روش نیکوی امام علیه السلام می دانست و به ایشان می گفت: «شما را مردی فصیح می بینم؛ مطالب را روشن بیان می کنی، همه آداب را رعایت می نمایی و الفاظ نیکو بر زبانت جاری است. به همین دلیل با شما رفت و آمد می کنم و در مجلستان حاضر می شوم».

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس نوشته شهادت امام محمد باقر(ع)

پگاه سخن
پنجمین ستاره فروزان آسمان امامت و هفتمین گوهر عرش عصمت و طهارت حضرت امام محمد باقر (ع) در روز سوم ماه سفر و به نقلی در روز اول ماه رجب سال 57 ه.ق در مدینه منوره دیده به جهان گشود.(1) پدرش حضرت علی بن الحسین(ع) و مادرش حضرت فاطمه(س) دختر امام حسن مجتبی(ع) است که امام صادق(ع) از وی با تعبیر کانت صدّیقة لم یدرک مثلها فی آل الحسین(2) یاد نموده است، لذا امام باقر(ع) نخستین کسی است که پدرش از نسل امام حسین(ع) و مادرش از نسل امام حسن(ع) است.(3)
آن حضرت افزون بر لقب شاکر وهادی به لقب باقر العلوم شهرت یافت، به طوری که جابر بن یزید جعفی می گوید:لانّه بقرالعلم بقراً ای شقّه و اظهره اظهاراً؛(4) او علم را شکافت و رموز و نکات دقیق آن را روشن ساخت.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس پروفایل تسلیت شهادت امام محمد باقر

یاران استوار
امامان معصوم(ع) به جهت اهمّیت مسأله مهدویّت و غیبت دوازدهمین حجت الهی در فرصت های مناسب با استناد به آیات قرآن از عصر ظهور سخن گفته و شیعیان را با ویژگی های دولت کریمه حضرت مهدی(عج) آشنا نموده اند. پنجمین فروغ امامت در توصیف یاران قائم آل محمد(ص) به ابوخالد کابلی فرمود:
من به گروهی می نگرم که در آستانه ظهور از طرف مشرق زمین به پا می خیزند آنان برای رسیدن به حق و ایجاد حکومت الهی تلاش می کنند، به طوری که کسی نمی تواند جلو آنان را بگیرد. این حق جویان وقتی که حکومت را به دست گرفتند، آن را به غیر از ولی امر مسلمین به کس دیگری نمی سپارند. کشته های ایشان از شهیدان راه حق محسوب می شوند. امام باقر(ع) در ادامه به ابوخالد فرمود: اگر من آن روزگاران را درک کنم، جانم را برای فداکاری در رکاب حضرت صاحب الامر(ع) تقدیم می کنم.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس نوشته شهادت امام محمد باقر(ع)

۞ امام باقر عليه السّلام براى انجام حجّ، از مدينه به سوى مكّه رهسپار شد، وقتى كه در مكّه وارد مسجد الحرام شد، و به كعبه نگريست و بلند بلند گريه كرد، سپس طواف كعبه نمود، و پس از طواف، در مقام ابراهيم نماز خواند، وقتى كه سر از سجود برداشت، ديده شد كه محل سجده‏ اش بر اثر اشك فراوانش، تر شده است.

و آن حضرت وقتى كه خنده می کرد، متوجّه خدا شده، عرض مى‏ كرد:

                  اللّهمّ لا تمقتنى: «خدايا بر من خشم نكن».

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس شهادت امام محمد باقر(ع)

    کمک به محرومان و نیازمندان اصل بزرگی در زندگانی امام باقر علیه السلام بود و برطرف کردن نیازهای مادی و روحی مردم را مهم ترین فعالیت های اجتماعی خود به شمار می آورد.امام آنان را دور خود جمع می کرد و سخنانشان را می شنید و دردهایشان را آرامش می بخشید. امام روزهای تعطیل (به ویژه جمعه) را به دستگیر و انفاق به مستمندان اختصاص می داد و دیگران را به این کار تشویق می کرد.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

◄كار و كوشش

محمّد بن منكدر مى گويد: من گمان نمى كردم على بن الحسين عليه السلام جانشينى برتر از خود بنهد، تا آنكه پسرش محمّد بن على را ديدم و خواستم او را پند دهم ولى او مرا

پند داد، دوستانش گفتند: امام عليه السلام به چه چيزى تو را پند داد؟

عکس متحرک شهادت امام محمد باقر
گفت: در ساعتى بسيار گرم به بخشى از نواحى مدينه رفته بودم، حضرت امام باقر عليه السلام را ديدم كه مشغول کار بود، پيش خود گفتم: مردى از مردان بزرگ قريش در اين ساعت با اين حال در طلب دنياست! سوگند مى خورم كه او را قاطعانه موعظه كنم.
نزديك او شدم و سلام كردم، نفس زنان جواب سلامم را داد. از شدّت گرما عرق از سر و رويش مى ريخت. به او گفتم: خدا كارت را به صلاح آورد، بزرگى از بزرگان قريش آن هم در اين ساعت در طلب دنياست، اگر مرگت از راه رسد و تو در اين حال باشى چه مى كنى؟
امام فرمود: به خدا سوگند اگر مرگم برسد و در اين حال باشم بى ترديد به من رسيده در حالى كه در طاعتى از طاعات خدا هستم كه به وسيله آن ارزش وجودم را از تو و از مردم حفظ مى كنم. من از مرگ زمانى مى ترسم كه مرا در رسد و من بر گناهى از گناهان باشم! گفتم: خدا رحمتت كند! خواستم تو را موعظه كنم تو مرا موعظه كردى.1

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس متحرک شهادت امام محمد باقر

رعایت بهداشت فردی نقش مهمی در زندگانی امام باقر علیه السلام داشت .هر چند در آن دوران امکانات بهداشتی بسیار محدود بود،ولی امام در همان دوران بسیار بدان اهمیت می داد و رعایت آن را به پیروان خویش نیز سفارش می کرد.

آرستگی ظاهر:

حضرت صادق فرمود حضرت باقر با كتم (كتم گياهى است كه با وسمه مخلوط ميكنند و بريش براى رنگ كردن ميمالند). خضاب ميكرد، شيبه اسدى گفت از حضرت صادق پرسيدم راجع به خضاب مو فرمود حضرت حسين عليه السلام خضاب ميكرد و حضرت باقر صلوات اللَّه عليه نيز با حناء و كتم خضاب ميكرد.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

 

 تصاویر متحرک شهادت امام محمد باقر

روضه جانسوز امام محمد باقر علیه السلام/ کلیپ روضه غمگین جدید

موضوعات مرتبط: شهادت ها