کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4903
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 13244
بازدید ماه : 28145
بازدید کل : 185053
تعداد مطالب : 2517
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1401

http://javabcity.ir/sites/default/files/media/images/javabcity_2242.jpg

لطفا بفرمائید قدم های اولیه خداشناسی چیست؟

روش شناخت خداوند:

ما برای شناخت خدای متعال سه راه در پیش روی خود داریم که به صورت مرحله ای طی می شوند.مرحله اول شناخت او با آیات آفاقی و انفسی است. این همان راه شناخت خداوند از طریق نشانه های او در طبیعت و روش تجربی است و لازم است که انسان در ابتدای راه شناخت از طریق شناخت طبیعت و نشانه های تکوینی و و همچنین مطالعه آیات تدوینی قرآن کریم به معرفت خدای متعال دست یابد.
موضوعات مرتبط: خدا شناسی
برچسب‌ها: خدا شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1401

 

خداشناسی از منظر امام علی(ع)/ خداشناسي با فضليت‌ترين علم است

خداشناسی از منظر امام علی(ع)/ خداشناسي با فضليت‌ترين علم است

خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: راه‌هاي اثبات وجود خدا دو نوع است: راه آفاق آن است كه از راه مشاهده مخلوقات و تدبر در حدوث و امكان و نظم پديده‌ها به وجود خالق و مدبري دانا و توانا، پي برده شود و راه انفس كه هنگامي كه انسان در خود تأمل مي‌كند، مي‌يابد كه شناخت قبلي بي‌ واسطه نسبت به خدا دارد.

 

موضوعات مرتبط: خدا شناسی
برچسب‌ها: امام علی (ع)
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1401

آموزش قرآن کریم کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

موضوعات مرتبط: فعالیتهای تصویری
برچسب‌ها: تصاویر
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1401

درس های خداشناسی

نویسنده : سيده معصومه جوادي زاويه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بشر با آن مواجهه است خدا و خداشناسی است. اینکه انسان از کجا آمده است و به کجا می‌رود. خداشناسی به این معناست که انسان به حقیقتی برسد که درک کند خداوند علت و خالق اوست و او عین نیاز و متعلق به خداوند است. چنانکه در قرآن می‌فرماید:

«ای مردم شما(همگی) نیازمند به خدایید، تنها خداوند است که بی‌نیاز و شایسته هرگونه حمد و ستایش است.»[1]

 

  
 
   
موضوعات مرتبط: خدا شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1401

بهترین راه خداشناسی

شناخت خدا و آثار خداشناسی

 
قرآن کریم انسان را بالفطره خداشناس معرفی می کند و مدعی است که همه انسان ها در مرحله ای وجود، پروردگار خویش را به صورت عیان مشاهده کرده و به ربوبیت او اعتراف کرده اند و به حسب آفرینش خود، یک نوع شناخت از آفریننده خود دارند.یکی از مهم ترین راه های خداشناسی، خودشناسی است. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: هر کس خود را شناخت، خدای خود را شناخته است. اگر انسان خویش را بشناسد، هم مبدأ جهان امکان را می شناسد و هم به معاد ایمان می آورد و حیات ابدی را پیش از هر چیزی می بیند و به آن دل می بندد و هم مسیر بین آغاز و انجام را می شناسد اما اگر خویش را نشناسد، هم مبدأ یعنی خدا را فراموش می کند و هم به معاد و حیات ابدی توجهی ندارد و در واقع با فراموش کردن نفس از همه معارف باز می ماند.
 

 

موضوعات مرتبط: خدا شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1401

ولادت امام سجاد, تصاویر میلاد امام سجاد

زینت عبادت کنندگان (ولادت امام سجاد علیه السلام)

امام سجاد علیه السلام، در 5 شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادرش شهربانو دختر یزدگرد بود. امام سجاد وقتی به نماز می ایستاد، بدنش می لرزید، رنگش تغییر می کرد و چون سعف نخل از ترس خدا به لرزه می افتاد. امام سجاد دعوت هیچ کس را رد نمی کرد و همواره با مستمندان و محرومان هم غذا می شد. امام سجاد شب ها بر دوش خود طعام حمل می کرد، و در خانه فقرا را می زد و بر آنها تقسیم می نمود. امام سجاد بیست سال بر پدرش گریست و هیچ وقت غذائی برای او نیاوردند، جز اینکه گریه کرد.

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 12 فروردين 1397

در محضر قرآن  | چشمان دلربای زنان بهشتی

https://bayanbox.ir/view/8240646237315357133/01-Dar-300-9839..jpg

چشمان دلربای زنان بهشتی

از زنان بهشتی خیلی گفته‌اند و شنیده‌ایم ولی انگار میل ما به دیدن آن‌ها زیاد نیست. شاید به خاطر اینکه برخی‌مان ایمان درستی نداریم و برخی دیگر تصورمان غلط است. عده‌ای هم شاید برای نعمت‌های بالاتر تلاش می‌کنند. اما باید بدانیم اگر بهشت را خوب تصور کنیم، برایش بیشتر تلاش می‌کنیم و کمتر به نعمت‌های زودگذر دنیا دل می‌بندیم.

قرآن می‌گوید برخی از زنان بهشتی ویژگی زیبایی در نگاه کردن دارند:

فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ[1]

در آن (باغ‌های بهشتی) همسرانی است که چشم بر شوهران خود دوخته و دیده از غیر آن‌ها فرو بسته‌اند.

این نعمت برای مردان خیلی دلنشین است. زنان هم بد نیست سعی کنند این ویژگی بهشتی‌ها را در دنیا تجربه کنند تا ببینند چگونه می‌توانند زندگی خود را در دنیا به بهشت تبدیل کنند.



[1] سوره الرحمن، آیه ۵۶

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : 0 0
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...