کد قالب کانون امام حسن تیرباران تابوت تشییع جنازه مناسبتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 394
بازدید دیروز : 1367
بازدید هفته : 1761
بازدید ماه : 16662
بازدید کل : 173570
تعداد مطالب : 2479
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

چرا جنازه امام حسن(ع) را تیر باران کردند؟

داستان جان گداز تیرباران کردن جنازه ‏ی امام حسن(ع) در میان شیعه معروف است و بسیاری از بزرگان آن را ذکر کرده اند. برای اولین بار ابن شهر آشوب مازندرانی به نقل ازکتاب ربیع الابرار زمخشری که از اهل سنت بوده، روایت کرده است.

تصاویر متحرک شهادت امام حسن مجتبی

پایگاه اطلاع رسانیبلاغ /   داستان جان گداز تیرباران کردن جنازه ‏ی امام حسن(ع) در میان شیعه  معروف است و بسیاری از بزرگان آن را ذکر کرده اند. برای اولین بار ابن شهر آشوب مازندرانی به نقل ازکتاب ربیع الابرار زمخشری که از اهل سنت بوده، روایت کرده است.
وی می ‏نویسد:«و رموا بالنبال جنازته حتی سل منها سبعون نبلا»؛[1] جنازه ‏ی آن  حضرت را تیرباران کردند، تا جایی که هفتاد چوبه ‏ی تیر به تابوت آویخته شد. - البته ما در ربیع الابرار چاپ جدید آن را نیافتیم در حالی که در روض الجنان که خلاصه آن کتاب است این عبارت موجود می باشد، پس احتمالا در چاپ های بعدی آن را حذف کرده اند- این عبارت را ابن شهر آشوب به دنبال عبارتی که دیگران، از جمله شیخ مفید در باره وصیت آن حضرت ذکر کرده اند، آورده است، ولی خود مفید آن را ذکر نکرده است.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

با پیامبر در آخرین ساعات حیات

 کارت تسلیت, کارت پستال رحلت پیامبر
 
منبع : مجله معرفت، شماره 65 , حسین علی عربی

اشاره

رحلت جانگداز پیامبراکرم صلی الله علیه و آله یکی از اندوه بارترین حوادث تاریخ اسلام به شمار می رود؛ چنان که حضرت علی علیه السلام پس از غسل و کفن بدن پاک آن فرستاده خدا، کفن را از صورتش کنار زد و با قلبی شکسته و اندوهگین، او را مورد خطاب قرار داد و فرمود: «پدر و مادرم به فدایت! با رحلت تو، رشته نبوّت و وحی الهی و اخبار آسمان ها منقطع گردید. اگر ما را به شکیبایی در برابر ناگواری ها دعوت نفرموده بودی، چنان در فراق تو اشک می ریختم که چشمه های اشک چشمانم را خشک می گردانیدم، حزن و اندوه ما در این مصیبت، همیشگی است، اگرچه این مقدار از حزن و اندوه در مصیبت فقدان تو بسیار ناچیز است؛ اما چاره ای جز این نیست. پدر و مادرم به فدایت! ما را در سرای دیگر به یاد آور و در خاطر خود نگاه دار.»(1) آن گاه صورت مبارکش را با کفن پوشانید. در این نوشتار درصدد هستیم که مهم ترین مسأله مربوط به ایام رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله ، یعنی خلافت و جانشینی آن حضرت را مورد بررسی قرار دهیم و بدین منظور از کتاب های مختلف تاریخ صدر اسلام، به ویژه از کتاب «موسوعة التاریخ الاسلامی» استفاده کرده ایم.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

سیره پیامبر (ص) به مثابه نماد حاکم دینی

جهان نوین برایند تحولات اساس یو بزرگ در انگیزه، اندیشه، باورها و روش های زندگی و تعامل آدمیان می باشد. طبعاً تدبیر چنین جهانی دشوار و نیازمند سبک و روش ویژه ای می باشد، به طوری که در فقدان سبک، اداره چنین سپهری ناممکن و ناکارامد می گردد. در این نوشتار با رویکرد به سبک تدبیر جهان جدید، سیره ی پیامبر اسلام به مثابه حاکم دینی بازخوانی و بازکاوی شده است. مقصود از سیره ها همانا سبک و روش مدیریت و حاکمیت حضرت در مقام حاکم و مدیر جامعه می باشد در این زمینه مختصات و مؤلفه های ساختاری و کارکردی روش و سبک حضرت و نیز سازوکارها و لوازم هر یک تبیین گردیده است.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

ویژه نامه هدایت و رحمت در سیره پیامبر اعظم(ص)

انبیا-107

 
روز أحد که حضرت مصطفی صلّی الله علیه و آله را مجروح کردند، مؤمنان گفتند: یا رسول اللَّه! دعا کن تا خدای تعالی این قوم را هلاک کند. گفت: من آمده ام تا ایشان را از آتش دوزخ آزاد کنم و برهانم پس چگونه هلاک ایشان خواهم؟! و گفت: اللّهمّ اهد قومی فانّهم لا یعلمون؛ یعنی بار خدایا راه نمای قوم مرا که راه نمی دانند.
 

پیامبر(ص)، رحمت برای جهانیان

عموم مردم دنیا اعم از مؤمن و کافر همه مرهون رحمت تو هستند، چرا که نشر آئینی را به عهده گرفتی که سبب نجات همگان است، حال اگر گروهی از آن استفاده کردند و گروهی نکردند این مربوط به خودشان است و تاثیری بر عمومی بودن رحمت نمی گذارد.

این درست به آن می ماند که بیمارستان مجهزی برای درمان همه دردها با پزشکان ماهر و انواع داروها تاسیس کنند، و درهای آن را به روی همه مردم بدون تفاوت بگشایند، آیا این وسیله رحمت برای همه افراد آن اجتماع نیست؟ حال اگر بعضی از بیماران لجوج خودشان از قبول این فیض عام امتناع کنند تاثیری در عمومی بودن آن نخواهد داشت.

و به تعبیر دیگر رحمت بودن وجود پیامبر برای همه جهانیان جنبه مقتضی و فاعلیت فاعل دارد و مسلما فعلیت نتیجه، بستگی به قابلیت قابل نیز دارد.

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

تصاویر متحرک شهادت امام حسن مجتبی

اشاره

زندگى افتخارآمیز امام حسن مجتبى علیه‏السلام را مى‏توان به دو بخش كلى تقسیم كرد:

1.از كودكى تا امامت؛

این بخش، خود مى‏تواند داراى سه مرحله باشد:

الف) امام در عهد رسول الله صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله‏ و سلم؛

ب) امام در زمان خلفاء ثلاث؛

ج) امام در عصر خلافت پدر .

2.از شهادت پدر تا شهادت خودش؛

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

 

زلال سخاوت

 

تصاویر متحرک شهادت امام حسن مجتبی

خورشید خسته از حضورى طاقت‏فرسا، پشت تپّه‏هاى شنى افق ناپدید شد. كاروان از حركت باز ایستاد. صداى یكنواخت زنگ شتران قطع شد. پشت سر، كویر بود و پیش رو واحه‏اى با درختان خرما و بركه‏اى كوچك. ستاره‏ها تك تك در آسمان ظاهر شدند. كاروانیان كنار بركه وضو گرفتند. شتران با ولع آب مى‏نوشیدند. كسى اذان گفت. بعد از نماز آتشى برافروخته شد و حلقه‏اى انسانى بر گرد آن شكل گرفت. شام مختصرى خوردند. مسافران اهل كوفه و عازم زیارت خانه خدا بودند. در میان جمع، مردى خوش صورت و گشاده‏رو بود. كاروان سالار پیر به او اشاره‏اى كرد و گفت:

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402

تصاویر متحرک شهادت امام حسن مجتبی

كودكی كه یك قوم را نجات داد

اشاره‏ای به كرامات امام حسن مجتبی علیه السلام

حذیفة بن یمان نقل می‏كند كه روزی بر بلندای كوهی، درمجاورت پیامبر بودیم و امام حسن علیه السلام كه كودكی خردسال بود، با وقار و طمانینه در حال راه رفتن بود. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «ان جبرئیل یهدیه و میكائیل یسدده و هو ولدی والطاهر من نفسی و ضلع من اضلاعی هذا سبطی و قرة عینی بابی هو; همانا جبرئیل او را همراهی می‏كند و میكائیل از او محافظت می‏نماید و او فرزند من و انسان پاكی از نفس من و عضوی از اعضأ من و فرزند دختر و نور چشم من است. پدرم فدای او باد.»

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها